Mama zkt. hobby

image

Eerlijk is eerlijk, ik ben een doorwinterde couch potato. Binge-netflixen, de hele avond ‘internetten’, cocoonen, bankhangen, .. ik kàn dat goed, echt. Bovendien gebruik ik mijn kinderen en mijn werk ook net iets te vaak als excuus voor deze weinig benijdenswaardige hobby: te weinig geslapen, te veel werk, opvangproblemen,.. alles om ’s avonds, na de drukte van de dag, niet de zetel uit te moeten. Trots ben ik er zeker niet op.

Aangezien ik volgende week van job verander en dan meer vrije tijd zal hebben, zijn er geen excuses meer. Ik moet iéts gaan doen; “me-timen” zal ik. Sporten (ik hààt het, echt), koken (geen geduld voor), zingen (geen talent) en online shoppen (geen volwaardige hobby, jammer genoeg 🙂) hebben de selectie niet gehaald. Ik heb besloten om fotografielessen te gaan volgen. Eindelijk een level hoger dan die huis-, tuin-, en keukenfoto’s van mijn kinderen, continue opgejaagd door hun zotte moeder met aangegroeide iPhone.

En dat brengt me onmiddellijk bij een nieuw probleem: wélke camera? Help! Er is zoveel keuze! Weet ik veel of een spiegelreflex beter of slechter is dan een systeemcamera, wat de voordelen zijn van lens huppeldepup, of ik tot Kamp Canon of Kamp Nikon behoor. Ik voel me zo door de mand vallen en heb de neiging om het alweer op voorhand op te geven.. mezelf kennende gaat het nog maanden duren voor ik effectief een camera koop en me inschrijf voor die cursus. Had ik al verteld dat ik goed ben in het zoeken van excuses? Yep, nog iets om niet trots op te zijn..

Met het risico om het helemààl niet meer te weten: welke camera’s gebruiken jullie?

5 gedachtes over “Mama zkt. hobby

  1. Hoi Marie,
    Ik ben je instagram-account toevallig tegengekomen en het eerste dat me opviel was: wat mooie foto’s heb je! Ik vroeg me al stiekem af wat je geheimpje is (met welk fototoestel, bewerkt achteraf?). 😉 Maar nu lees ik hier dat je (nog) geen toestel hebt en de foto’s met je iphone maakt. Je hebt talent voor fotografie, dat is zeker! Fotografie is ook iets dat mij enorm interesseert, zou ook heel graag een cursus volgen. Van waar ben je, als ik vragen mag?
    Een tipje van mezelf als hobby: breien! Ik weet niet of het je iets zegt, maar ik ben er verslaafd aan geraakt! Je kan dit gezellig in de zetel doen, je maakt iets mooi (hopelijk 😊) en het maakt het kopke leeg. Liefs, Susie (Beerzel)

    Like

  2. Hallo Susie,
    Bedankt voor je lieve reactie! Ik woon vlakbij Antwerpen. Zoals ik het van mezelf eigenlijk al verwacht had, zijn de aankoop van dat toestel en die fotografielessen er nog steeds niet van gekomen. Maar in 2017 zeker, deze keer écht! 😉 Ik heb vroeger (op school) veel moeten breien, maar zou terug op cursus moeten om de techniek terug te leren, haha. Ik wens je alvast een fijn weekend! Groetjes,
    Marie

    Like

    1. Als je het breien graag terug oppikt, dan kan je al veel leren van youtube filmpjes. Ikzelf was beginnende breister (ik kan het mij alleszins niet herinneren dat ik dat op school gedaan heb vroeger) en zit nu in een breigroepje. ☺️
      Gebruik je voor jouw fotootjes iets om te bewerken? Het valt me op dat de lichtinval zo mooi is. Ikzelf vind het vooral moeilijk om een klare (niet wazige) foto te trekken van mijn 3-jarige zoon met al zijn bewegingen. 😊
      Ik wens jou ook een fijn weekend! Groetjes, Susie

      Like

  3. Hoi Susie, Ik heb ooit op school een kussentje moeten breien; maar kan me niet herinneren dat dat ik een groot talent was ;-). Ik bewerk mijn foto’s meestal rechtstreeks met de instagram filters. Ons huis is redelijk donker, zeker in deze periode van het jaar, dus ik neem de foto’s altijd zo dicht mogelijk tegen het raam, of tegen een witte muur, dat helpt alvast een beetje ;-). Groetjes

    Like

  4. Ik denk dat ik die eerste paragraaf gewoon kan kopiëren, maar het ergste is dat ik het gewoon ok vind. ‘k voel me er niet echt schuldig om, zolang ik maar wat actiever ben in het weekend.

    Like

Plaats een reactie